Karting

Gošić je prvi!

Na jedanaestom trkačkom danu, zlato je konačno osvojio Ivan Gošić. Srebro je zaslužio Damjan Radovanović, a prvi put ove sezone na podijum se popeo Sreten Popović

Nemoguće je predvideti šta će biti do kraja sezone u A ligi SOR Karting Šampionata. Poena u opticaju je toliko da, teorijski, čak i Luka Babić, trenutno osmoplasirani, može da postane novi Šampion. Narednog trkačkog dana (18. septembra) se voze dve trke od po 16 krugova, a poslednjeg trkačkog dana (1. novembar) će se voziti tri trke od deset, 14 i 16 krugova.

Posle nadoknade desetog i kompletnog jedanaestog trkačkog dana, prvi na tabeli je, drugi put ove sezone, Ivan Gošić. Ima 317 poena. Zlatnom medaljom sa 11. trkačkog dana, prvom njegovom u A ligi, prestigao je aktuelnog šampiona Nenada Đapu. Treći je Nikola Simić, četvrti Bojan Erman. Razlika između Gošića i Simića je 15 poena, a Erman ima 247 poena. Iza je grupa jednakih predvođena Draganom Jovanovićem, a prate ga Božidar Perović, Luka Kotorčević, Luka Babić, Ana Petrović, Igor Milojević, Filip Ratković, Milena Petrović, Bratislav Branković koji za Jovanovićem zaostaje 43 poena.

Najviše poena u, nazovimo je tako, trećoj grupi na tabeli generalnog plasmana, ima Damjan Radovanović. Iza su Sreten Popović, Predrag Spasojević, Branislav Jakić i Marko Momčilović. Na dnu su Andreja Hamović, Vladimir Rakita, Srđan Leković i otpisani Ivan Kovačev.

U Timskom šampionatu vodi SKY Racing (Đapa/Erman) sa 552 poena. Drugi je Auto Bild (Perović/Simić) sa 532 boda ispred Rockets Racing Team-a (Gošić/Rakita) – 461.

U subotu, 4. septembra, na Adi Huji, prvoligaši prve grupe su prvo vozili nadoknadu od prethodnog dana. Kada su se rezultati kompletirali, trofej za drugi ovosezonski GP dobio je – ponovo – Dragan Jovanović. Srebro je pripalo Igoru Milojeviću, a bronza Nikoli Simiću.

U nastavku je održan jedanaesti trkački dan gde je zlato konačno osvojio Ivan Gošić. Srebro je zaslužio Damjan Radovanović, a prvi put na podijum se ove sezone popeo Sreten Popović.

U poređenju vremena sa te dve trke, a za SWS Šampionat, najbrži su bili Gošić (10:12,29), Radovanović (10:12,90) i A. Petrović (10:14,77) – u prvoj trci, a u drugoj Đapa (10:01,74), Popović (10:11,21) i, opet, Radovanović (10:11,56).

Nadoknada GP30

Prethodni trkački dan je održan 20. septembra. Zbog kiše je trka prve grupe A lige odložena za 4. septembar.

Raspored na startnom gridu najbržih u SOR-u je bio: Branković, Jovanović, Babić, A. Petrović, Ratković, Simić, Đapa, Kotorčević, Perović, Erman, Gošić. Najviše šansi, na papiru, imao je Simić u dominantnoj petici.

Nakon prve krivine, ispred svih je bio Jovanović u kartingu broj deset. Iza njega – Ratković u trojci. Simić je krenuo ozbiljno i nakon jednog kruga je bio četvrti, ali se ubrzo našao na pretposlednjem mestu.

Gošiću je trebalo dva kruga da napreduje do šeste pozicije, a onda je svaki naredni krug, popravljao svoj plasman. Na polovini trke je bio iza Ratkovića koga je i prestigao u petom krugu do kraja. Simić je za to vreme uspeo da se probije do petog mesta. Međutim, kasno je kočio u šikani, okrenuo se i svi su ga ponovo pretekli. Nakon deset krugova, krenuo je sa poslednjeg mesta; za još toliko krugova je bio sedmi; dva kruga pred kraj stigao je Gošića na drugoj poziciji i obišao ga u pretposlednjem krugu.

U senci Simićevog slaloma su pre svega, Jovanovićev trijumf (novog majstora za GP-ije), odustajanja dvojice Luka, petosekundne kazne za Anu i Perovića kao i odlična Gošićeva vožnja – startujući sa jedanaestog mesta, trku je završio treći. Četvrti je bio Ratković ispred Ermana, Perovića, Ane, Đape, Brankovića.

Prva trka – 14

Druga grupa prvoligaša je konačno bila skoro kompletna – falili su samo Leković i Kovačev. Startni raspored je bio: Rakita, Momčilović, Hamović, Popović, Jakić, M. Petrović, A. Petrović, Radovanović, Spasojević.

Posle prvog kruga, vodio je Momčilović u dvojci. Ubrzo ga obilazi Ana. Radovanović za to vreme napreduje u kartingu broj deset sa začelja. Prvu poziciju je preuzeo u šestom krugu do kraja. Na kraju, iza Radovanovića, Ane i Momčilovića, kroz cilj prolaze Rakita, Jakić, Milena, Hamović koji se nije baš najbolje snašao u petici, pa Spasojević i Popović.

U prvoj grupi prvi startuje Kotorčević ispred Babića, Brankovića, Ratkovića, Milojevića, Simića, Perovića, Gošića, Jovanovića, Đape i Ermana. Trku nije završio Đapa nakon duela sa Brankovićem. Peticu je vozio Gošić koji je posle devet krugova izbio ispred svih i pobedio. Drugi je bio Simić u kartingu broj 14 (bivši monster tj. nula), a treći Babić. Četvrti je bio Branković koji je zaradio i 20 poena kazne zbog izbacivanja Đape, peti Ratković, pa Perović, Kotorčević, Erman i Milojević. Poslednji je bio Jovanović u kartingu broj 11.

Druga trka – 14

U drugoj grupi, startovano je ovim redom: Radovanović, Ana, Jakić, Milena, Momčilović, Rakita, Hamović, Spasojević, Popović. Pobedio je – Popović u petici. O njegov vožnji pročitajte u njegovoj izjavi sa SOR Vesti na kraju ovog teksta. Drugi je bio Radovanović, treći Momčilović ispred Hamovića, Spasojevića, Milene, Rakite, Ane i Jakića.

Startne pozicije prve grupe: Babić, Gošić, Simić, Branković, Ratković, Jovanović, Perović, Đapa, Kotorčević, Erman, Milojević.

Ovu trku nije završio Erman – otpao mu je točak u vezi. Najbolji posao za atraktivnost trke odradio je Babić koji je sa nekonkurentnom devetkom dugo blokirao veliki broj trkača iza sebe. Do Ermanovog incidenta viđeno je mnogo bliske borbe, duela, preticanja… Pobedio je Đapa ispred Gošića i Brankovića. Četvrti je bio Babić, peti Kotorčević, pa onda Simić, Perović, Jovanović, Milojević.

Ivan Gošić: „Uvek vredi čekati. Osećaj je pomalo čudan. Više puta je bilo ‘za malo’, a danas se sve poklopilo.

U prvoj trci sam vozio peticu koja je sama po sebi dominantna tako da tu nema mnogo šta da se kaže. Na početku trke je bila baš velika gužva ispred mene. Čekao sam da se malo raščisti situacija i da se poređaju jedan iza drugog, pa sam ih tako i obilazio…

U drugoj trci sam znao da nemam najbrži karting i znao sam da Luku moram obiđem jer je Damjan pobedio u prvoj, a u drugoj je bio drugi. To mi je bila jedina šansa. Nisam smeo da ulećem u neke duele da ne bi napravio incident. Čekao sam priliku koja se stvorila u vezi i to je to. Luka je baš dobro branio poziciju, ali imao sam bolji izlaz od njega. Znam da je vozač koji ne pušta i koga je teško obići.

Ja ove ljude ovde volim i već sam pričao u video intervjuu da SOR doživljavam kao svoj. Teško je opisati taj osećaj. Ja sam ovde već drugu sezonu i svi ti ljudi su mene dosta dobro prihvatili… Meni znači taj aplauz i znači mi to što im je drago zbog mog uspeha, zbog toga što sam toliko čekao. Izlišno je reći da mi je drago… Srećan sam. Voleo bih da nastavim ovako i da osvojim Šampionat. Veću želju od mene verovatno ima Džoni. Zbog toga mislim da će naredna dva trkačka dana biti baš branik na branik. Znači – ovo je tek početak.“

Igor Milojević: „Mislim da su GP i sistem od tri trke najteže stvari u SOR-u. Zbog toga mi znači što sam upravo na njima napravio dobre rezultate. Već nekoliko puta mi je prvo mesto na GP-iju bežalo. Sada me je Gagi dobio za nekoliko sekundi.

Što se tiče današnjih utisaka, zadovoljan sam. Sa obzirom na to da me je Đapa najahao celim kartingom na početku prve trke, još sam zadovoljniji. Posle se Perke okrenuo i za malo da ga udarim… U drugoj sam vozio trojku sa kojom sam držao tempo sa grupom dosta dugo. Međutim, u vezi se desio peh sa Ermanom zbog koga sam izleteo sa staze. Da se to nije desilo izdržao bih do kraja trke u grupi.

Drago mi je što sam ponovo na podijumu. Dan je dobro prošao sa obzirom na broj incidenata. Ne znam šta će biti sa učešćem u sledećoj sezoni. Videćemo.

Što se tiče generalnog plasmana, vratio sam se u A1. I ove godine sam propustio dan i po. Imao sam šansu pre dva trkačka dana da napravim uspeh, ali me je, nažalost, Luka zbog kočnica izbacio. Tu sam mogao da uzmem dosta poena što bi me malo lansiralo. GP je malo popravio stvari. Kao što sam i na početku sezone rekao, biće dobro da doguram do prvih pet. Sa druge strane, i ovo je dobro.“

Damjan Radovanović: „Sjajno se osećam. Baš je genijalno biti ovde ponovo. Propustio sam tri trkačka dana. Iza mene je jedan jako intenzivan i uzbudljiv i naporan period. Nakon premijere u Veneciji, propustio sam još dva trkačka dana zbog nekih drugih stvari. Iako su mi trke ozbiljan prioritet, prosto se tako desilo. Bio sam očajan i ma koji da su razlozi za propuštanje trka, a bili su ozbiljni, stvarno sam bio očajan zbog toga. Ovo je toliko postalo deo mog života da je prava katastrofa kad propustim trke.

Nisam obraćao pažnju na žrebove trka koje sam propuštao. Znao sam da sam na dnu svih tabela, ali su mi svi drugi

javljali da sam mogao da vozim peticu, da sam mogao ovo, ono… Dajem sve od sebe da budem na ova dva preostala trkačka dana.

Danas sam, eto, imao sreće sa žrebom, na stazi sve dobro otvorilo i to je to.“

Nikola Simić: „U poslednjoj trci sam vozio osmicu i mogao sam držim priključak sve dok ih je Luka držao, ali generalno, iza mene je bila cela gungula. Braca je bio brži i razmišljao sam više puta da ga pustim pa da on pokuša nešto da uradi. Na kraju je to bilo polu smisleno da ga ne gradim – ako krene da uđe, nek uđe, pa da vidimo. Terao sam iza njega jedno četiri, pet krugova sve se nadajući da će da ispadne neki haos između Gošića i Luke pa da to iskoristim. Međutim, Erman je izleteo, preleteo preko mene, pokupio Perketa, a Milojević je izleteo. Posle smo Perović i ja mogli samo da obiđemo Gagija na pravcu.

GP je bio totalno sulud. Imao sam zlo od kartinga. Mnogo je bio brži od svih ostalih, međutim, na nesreću, Luka je imao taj neki čvak sa Đapom pa je mene izbacio u drugom, trećem krugu. Uspeo sam da se vratim na neku treću, četvrtu poziciju i onda sam prekočio. Upao sam u sendvič između Gošića i Đape i umesto da razmišljam o Đapi, razmišljao sam o Gošiću, a u svemu tome sam promašio zonu kočenja. I opet na poslednje mesto. Krenuo sam da jurim… Super mi je bila trka. Prezadovoljan sam. Na kraju sam završio drugi, sa ukupnim trećim vremenom što je opet dobro. Sa dva izletanja i još me je i Braca, igrom slučaja izbacio u tornju. Doduše, nije bio kriv, imao je neki duel sa Anom. Sve u svemu – ludilo, strava. Imao sam 25 obilaženja, a bilo nas je jedanaest na stazi.

U prvoj trci nije bilo šanse da zadržim Gošića u petici. Odvezao sam svoju trku i pored Lukinih napada i dobre vožnje u krivinama.

Ovom prilikom želim da čestitam Gošiću na dugo čekanom zlatu. Želim da mu to bude prvo u nizu. Što se tiče šampionskih ambicija, ja ih svake godine imam i one se nikad nisu ostvarile. Ove godine ne očekujem ništa. Svaka trka mi je bila strava i nadam se da će tako biti i do kraja.“

Sreten Popović: „Kao što sam rekao u prošlom intervjuu: bitno je voziti za sebe, a rezultat će doći. Posle napretka na tabeli od četiri ili pet mesta, danas je došao i dan kada se sve složilo i kada mi se desio prvi podijum ove sezone. Nadam se da nije poslednji. Grabim ka vrhu. Do samog vrha sigurno neću doći, ali napredovaću. Drugi deo sezone, dakle, ide odlično.

Danas sam vozio peticu koja je bolji karting od ostalih, ali i pored dobre petice ljudi mora da se obilaze. Negde sam imao problema pa sam u jednom momentu čak mislio da neću pobediti. Tri ili četiri kruga sam izgubio dok konačno nisam obišao Mareta i Anu. Za to vreme, Kida je sve vreme odlazio. Tek kada sam prošao njih dvoje, video sam da je Kida predaleko. Međutim, za četiri kruga sam uspeo da ga stignem i u poslednjem krugu trke – obiđem.

Super je to osećaj. Doduše, Kida spada u grupu vrlo korektnih vozača. Prema toma, jeste čast obići ga, ali nije ga problem obići, dok se to ne može reći za neke druge.“

Mirko Rudić

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video