FIA od 2017. vraća dolivanje goriva

Upravni bord doneo je niz zaključaka, a najglasnije se čuo onaj o ukidanju zabrane dolivanja goriva u toku trke i to od sezone 2017. Šefovi F1 timova dogovorili su se da ovo bude jedna od mera koja bi ovom sportu trebala vratiti stari sjaj.

Tu će takođe biti veći broj obrtaja, glasniji motori te drugačiji izgled bolida, stoji u saopštenju FIA. Ovako promenjeni bolidi trebali bi imati 5 do 6 sekundi brža vremena po krugu od trenutnih, stoji u ovom saopštenju.
To je dogovoreno na sastanku FIA borda u četvrtak, a zasedanju su prisustvovali i predstavnici većih F1 timova.

Što se tiče motora, odlučeno je da tehnologija hibrida i dalje ostaje ista u okvirima današnje pogonske jedinice. Takođe, ograničenje maksimalne težine goriva ostaje 100 kg, ali ostaje i ista cifra protoka goriva, 100 kg po satu. Isto tako, obelodanjeno je da će timovi imati na raspolaganju četiri komponente guma i da će sami odlučivati koju komponentu će koristiti na određenoj trci.
Pirelli je izjavio kako nije bio za ovakvu promenu pravila, ali da šefovi timova uopšte nisu obratili pažnju na njihovu konstataciju i odmah su glasali za ovo predloženo pravilo. Ovo pravilo o slobodi izbora pneumatika stupa na snagu od naredne sezone, iako proizvođač iz Italije nije zadovoljan ovakvom odlukom. Predlog o uvođenju petog motora ove sezone je odbačen i ostaje pravilo o korišćenju maksimalno četiri agregata.

foto: BBC sport

F1 Serbia

F1 Serbia je portal koji se bavi vestima iz auto-moto sporta, pre svega iz Formule 1. Na našem portalu možete naći puno informacija o vozaćima, timovima, stazama kao i da se družite sa našim članovima na forumu.

Video