Ferari slavio posle preokreta u Melburnu

Drugu godinu za redom u Melburnu Fetel trijumfuje ispred Hamiltona.

Jučerašnje kvalifikacije i početak današnje trke su pokazali da je Hamilton raspoložen da se trka i da pobedi. Strategija Ferarija je preokrenula stvari u njihovu korist, pa smo na kraju trke videli Ferarijeve vozače na prvoj i trećoj poziciji.

Na samom početku trke, Hamilton je držao svoju prvu poziciju, dok mu je Kimi Raikonen odlično parirao na drugom mestu. Više pažnje je bilo usmereno na borbe za niže pozicije.
Novajlija Sergej Sirotkin je prvi odustao, zbog problema sa kočnicama.  Nakon njega, u petom krugu je odustao Markus Erikson zbog problema sa servom. Prošlogodišnji Meklarenov problem, tzv. „prokletstvo“ Hondinog motora je zaustavilo Pjera Gaslija u Toro Rosu.

Haasov preokret

Kimi Raikonen i Hamilton su među prvima otišli u boks, i čekao se trenutak kada će Fetela pozvati da odradi svoj pit-stop. Presudan momenat trke je odustajanje Haasovih vozača i izlazak bezbednosnog vozila na stazu. Kevin Mangusen, je startovao kao peti i tu poziciju odlično branio do odlaska na prvu zamenu guma u 21 krugu. Da nešto nije u redu sa Mangusenovim bolidom videli smo odmah. Dok je Mangusen izlazio iz boksa, mehaničari i šef tima Gunter Štajner su se uhvatili za glave znajući da nešto nije u redu. Posledica je bila da je Mangusen odustao već u tom krugu zbog problema sa pištoljem za prednji levi pneumatik. Ono što niko nije očekivao je da ćemo identičnu situaciju videti samo krug kasnije kada je Roman Grožan ušao u boks. Nakon odustajanja Grožana zbog istog problema, na stazi je uključeno virtuelno vozilo bezbednosti.

U tom trenutku, Fetel vodi ispred Hamiltona koji smanjuje prednost Nemca. Tada, Ferari poziva Fetela u boks, i munjevito obavljaju zamenu pneumatika da se Fetel vraća na stazu tik ispred Hamiltona. Takav potez Fetela i Ferarija je zbunio Hamiltona pa je putem radija pitao tim da nije on napravio nekakvu grešku. Nakon virtuelnog i realnog vozila bezbednosti, Fetel i Hamilton nastavljaju svoju borbu do kraja trke. Mercedesov problem sa softverom i Hamiltonov preširok ulazak u krivinu dva kruga pred kraj trke su Fetelu obezbedili pobedu.

Iza njih Rikardo i Kimi Raikonen vode borbu za 3. mesto, u kojoj Raikonen odnosi pobedu. Četvrto mesto je bio odličan rezultat za Rikarda koji je krenuo sa 8. pozicije na startu.

Na petom mestu je bio fenomenalan Fernando Alonso, koji se na kraju trke obratio timu rečima „ovo je tek početak“.

Maks Ferstapen je sam kriv što je sa četvrtog pao na šesto mesto. Maks je već na početku trke proklizao u krivini i okrenuo se za 360 stepeni, na sreću vozači iza njega su ga obišli bez posledica.

Niko Hilkenberg je završio na sedmom mestu, a drugi vozač Mercedesa Valteri Botas je uspeo da se sa 15. mesta na startu popne do osme pozicije i obezbedi da oba Mercedesa završe u bodovima.
Sutrašnji slavljenik Stofel Vandorn je obezbedio da oba Meklarena budu u prvih 10, što je odličan uspeh za tim koji je imao nekoliko loših sezona iza sebe. Karlos Sainc i pored stomačnih problema na koje se žalio pred kraj trke je uspeo da završi trku u prvih 10.

Obe Fors Indije su završile trku van bodova, Serhio Perez je bio 11, a njegov kolega Esteban Okon 12. Novajlija Šarl Lekler je trku završio kao 13. ispred Lensa Strola i Brendona Hartlija.

Video