Auto trke Formula 1

F1: Neobični bolidi na testiranjima

Ove godine, najupečatljiviji bio je Red Bull sa maskirnom šarom na bolidu, ali oni nisu prvi tim koji je odlučio da na zimskom testiranju prikaže neke čudne boje.

1997. – McLaren se vratio svojim korenima

Mika Hakkinen – McLaren Mercedes. Testiranje u Jerezu, Španiji, 15-20 januar 1997.

1

 

Bruce McLaren prvobitno je bolide bojio u belo i zeleno, ali je ova svetlo narandžasta boja bila na njima krajem šezdesetih i početkom sedamtesetih godina i postala je sinonim za ovaj tim. McLaren se ovoj boji vratio još dva puta, 1997. i 2006. godine.

1999. – BAR-ovo debitovanje bez sponzora

Jacques Villeneuve BAR 001.Testiranje u Barseloni, Španija, 13-15 januar 1999.

2

Prvi BAR-ov bolid ikada, na testiranju se pojavio u plavoj, crnoj i žutoj boji bez ijedne nalepnice sponzora. Kada je sezona počela, izgled bolida potpuno je izmenjen.

1999. – Willijamsove „brze“ linije

Jorg Muller- BMW-powered Williams FW20, Testiranje u Austriji, 1999.

3

 

William je puno puta predstavljao jedan izgled na zimskom testiranju, a tokom sezone sasvim drugačiji. Ovaj izgled bio je najlepši.

2002. – Renoov povratak u prošlost

Fernando Alonso, Reno, Barselona,  7 – 11 januar 2002.

4

Renoova bledo plava i žuta boja bila je najčešća boja na startu trka 2000-tih godina i to zahvaljujući vozaču sa slike – Fernandu Alonsu, ali pre nego što su ove boje ušle u legendu, 2002. godine, na testiranju Reno se vratio u prošlost i podsetio sve kako je njihov bolid izgledao krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih.

2004. – Red Bull inspirisan izgledom njihovih limenki

David Coulthard, Red Bull Racing.Testiranje u Jerezu,  8 decembar 2004.

5

Kada je Red Bull otpočeo testiranje 2004. godine, završio je sa Jaguar Racingom i to pokazao i na izgledu njihovog bolida. Inspiraciju su pronašli u izgledu limenke njihovog energetskog pića. Međutim kada je sezona počela, izgled se promenio i Red Bull je prihvatio tamniju plavu boju koja se i danas koristi.

2007. – Jednostavnost u Hondi 

James Rossiter – Honda, januar 2007.

6

Honda nije prvi tim koji je imao potpuno crn bolid, ali ova transformacija je bila čudna, jer su Hondini bolidi obično sa puno boja, neki ih nazivaju i kičastim. Da li je Honda trebala da ostane pri crnoj boji?

2007. – Spykerova drečava boja

Christijan Albers – Spyker F8-VII. Testiranje u Barseloni , februar 2007.

7

Novi vlasnici Spykera jedva su čekali testiranje da naprave senzaciju. Izabrali su svetlu narandžastu boji, u čast svojim korenima iz Holandije. Na kraju je tim ipak odlučio da promeni boju jer su shvatili da ova i nije baš odgovarajuća, pa se na televiziji i u novinama često prikazivao u crvenoj boji.

2008. – Debitovanje Force Indie u boji burgundija

Giancarlo Fisichella – Force India , Jerez, januar 2008.

8

Force India debitovala je sa bolidom u beloj, zlatnoj i boji burgundija. Ova šema nije ostala, na početku sezone neki delovi ofarbani su u crvene / narandžase nijanse.

2015. – kamuflažni bolid Red Bulla

Daniel Ricciardo – Red Bull Racing RB11, Jerez, februar 2015.

9

U poslednjih nekoliko godina, navikli smo da proizvođači trkačkih automobila rade sa proizvođačima samolepljivih kamuflažnih nalepnica, ali Red Bull je prvi to iskoristio u F1. Šare koje se na njemu nalaze veoma podsećaju na šare savezničkih brodova iz Prvog i Drugog svetskog rata. Sa ovakim šarama, ne mogu se u potpunosti videti promene u izgledu bolida.

Milica Cvetić

Milica se odnedavno priključila sajtu, ide u srednju školu i pored brojnih obaveza ima vremena da isprati domaći šampionat, Formulu 1 i Moto GP.

Video