Espargaro oduševljen upravljivošću Suzukija

Aleix Espargaro bio je pun hvale za svoj novi motor nakon postavljanja nekih dobrih vremena tokom debija na svom fabričkom Suzukiju GSX-RR prvog dana testiranja u Valensiji.

Prvi vozač koji je izašao na stazu u ponedeljak, Espargaro, prvi dan treninga završio je na 14. poziciji, 1.3 sekunde iza najboljeg vremena koje je postavio Jorge Lorenzo. U razgovoru na kraju dana, Espargaro nije krio oduševljenje i izjavio je da je oduševljen ramom i elektronikom svog novog motocikla, koji je premašio njegova očekivanja.

„Ram je fantastičan, a elektronika je mnogo bolja.“ rekao je Aleix. „Prednji kraj je živahan, a ceo motocikl je manji od prošlogodišnjeg (Forward Yamah). Motor je takođe i lakši od prošlogodišnjeg, čini mi se oko 10 kilograma, što upravljanje čini dosta lakšim. Položaj na ovom motoru je takođe različit.“

Espargaro priznaje da moraju promeniti položaj na Suzukiju, što neće biti vrlo jednostavno na kompaktnom Suzukiju.

„Moramo da promenimo mnogo stvari. Za početak, noga mi dodiruje auspuh, ali to je normalno sobzirom da sam zaista visok. Osećam se zaista dobro na novom motoru, promene koje moramo izvesti su normalna stvar. Zato smo i došli na testiranje, zar ne?“

Kada je upitan koji je najveći nedostatak Suzukija, Espargaro je kao iz topa izgovorio – „U krajnoj brzini, ali dobro to smo znali i ranije. Na otvaranju gasa se motor propinje, zbog čega gubimo dosta na krajnjoj brzini, ali verujemo da će se do Katara to već srediti.“

Krug koji je vozio Espargaro – 1:32,3 je dve desetinke sekunde brže od vremena Suzukijevog test vozača Randy de Punieta. Španac dodaje da su on i Randy u stalnom kontaktu i da razmenjuju informacije vezane za motocikl.

„Nas dvojica se poznajemo od prošle sezone kada smo bili klupske kolege u Asparu i ostali smo u veoma dobrim odnosima.“ rekao je. „Pre ovog testa smo dosta razgovarali i komentari su uglavnom slični. Treba uraditi poboljšanja na kontroli proklizavanja i isporuci snage.

U Suzukiju su svesni da će nešto morati da promene na ramu prototipa GSX-RR jer Espargarova visina kvari aerodinamičnost. Kako je i sam rekao, oseća previše vetra na glavi.

 

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video