Ducati zadržava zakrilca na motorima

Generalni direktor Ducati Corse, Gigi Dall’Igna veruje da je fabrika iz Bolonje blizu postizanja optimalnog rasporeda zakrilca na oplati njihovog MotoGP motocikla.

Dall’Igna je iz Aprilije doveden da unapred Ducatijev MotoGP projekat. Prvo je postojeći GP14 unapredio kroz nekoliko verzija, da bi zatim nastala verzija GP15, koja je prema rečima koje dolaze iz ove kompanije „95% promenjeni motocikl u odnosu na prethodnu verziju“. Najupečatljivija promena svakako su zakrilca koja na Ducatiju nisu viđena od 2010. godine.

Produžena zakrilca - Nemačka 2015
Produžena zakrilca – Nemačka 2015

Tokom testiranja u Kataru proizvođač iz Italije uveo je jedan set zakrilaca, da bi zatim tokom trke u Nemačkoj napravili ekstenziju postojećih. Yamaha je koristila nešto slično od Misana, a Ducati je na svoju „produženu verziju“ u Japanu dodao još jedan red zakrilca.

Gigi je izjavio kako je aerodinamika oblast na koju do sada nije obraćano previše pažnje u moto trkama, te je istakao da je to polje na koje želi da se fokusira i da je srećan postignutim rezultatima.

Yamaha Misano zakrilca
Zakrilca na Yamahi – Misano 2015

„Zakrilca povećavaju težinu na prednjem točku, odnosno sprečavaju prednji kraj da se propinje. Ne verujem da će se u budućnosti zakrilca znatno menjati. Možda ćemo videti neke sitne promene kako bismo dobili bolja podešavanja. “

Pored osam podijuma koje je Ducati ostvario u 2015. godini, Dall’Igna ističe da u ovoj godini nisu ostvarili cilj koji su zacrtali pre početka sezone, a to je pobeda u jednoj od trka.

Dupli set zakrilaca - Japan 2015
Dupli set zakrilaca – Japan 2015

Kako Gigi ističe, pored zakrilca koja će zasigurno ostati na motoru, sada je potrebno isti prilagoditi novim pneumaticima, kao i jedinstvenom ECU sistemu. Ovo nisu jedine stvari koje je potrebno unaprediti, ali su zasigurno najveće.

Ducati će se pridružiti Hondi i Apriliji tokom privatnog testa na Jerezu sledeće nedelje, ali novi model zasigurno neće biti predstavljen pre februara, kada će se timovi po prvi put sastati u 2016. godini.

foto: Crash.net

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video