Dovizioso najbrži prvog dana u Japanu

Bradl je u FP1 zauzeo šesto mesto ali je njegovo vreme od 1’46.230s samo 0.392s lošije od Jorge Lorenza (Movistar Yamaha MotoGP) koji je postavio najbolje vreme na treningu. Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) vozač satelitske Honde kasnio je 0.4s za Nemcem.

Poboljšanje od 0.6s omogućilo je Bradlu skok na treće mesto u FP2 i treće u ukupnom plasmanu. Ovog puta Nemac je imao zaostatak od  0.057s u donosu na drugoplasiranog Lorenza. Andrea Dovizioso (Ducati Team) vodio je tokom treninga i iskoristio je prednosti ekstra meke gume i ostvario je bolje vreme od Bradla za 0.497s.

Bradl je bio najbrži vozač Honde, njegove Repsol Honda kolege Dani Pedrosa i Marc Marquez završili su na četvrtom i šestom mestu. Marquezov najbrži krug bio je 0.3s sporiji od Bradla.

“Pronašli smo zaista dobar setup tokom jutra i podneva i dosta smo poboljšali trakciju na zadnjem točku. Zbog čestih ubrzanja trakcija zadnje gume je ovde veoma bitna. Pronašli smo dobra podešavanja da kasno kočimo ali i da imamo dobru brzinu u krivinama. Ja sam zadovoljan sa prvim danom”, rekao je Bradl.

On je dodao: “Koristio sam veće kočione diskove ranije u Barseloni i na nekim drugim stazama. Daju mi bolje performasne na kočenju. Vozio sam na srednje tvrdim gumam, što je izgleda bolja opcija. Ne znamo kakvo će vreme biti ali ćemo se držati ove opcije. Možda ćemo sutra testirati tvrđi pneumatik”.

Marquez je imao blaži pad tokm prolaska koz petu krivinu u FP1, ali je ipak završio na drugom, a Pedrosa na osmom mestu.

Tokom popodneva Pedrosa je našao dobar ritam i bio je u mogućnosti da testira obe opcije zadnje Bridgestone gume, ali je i dalje u potrazi za najboljim podešavanjem kočnica.

Marquez je takođe testirao obe opcije zadnjih pneumatika i radio je na kompletnom setup-u nakon pada u FP1. Oba vozača postavila su svoje najbolje vreme tokom poslednjih krugova FP2, Pedrosa je završio četvrti u kombinovanim vremenima sa 1’45.727 a Marquez kao šesti sa svojim najbržim krugom od 1’45.939.

Pedrosa: “Mislim da smo imali dobre slobodne treninge. Uslovi na stazi su bili dobri, i bili smo u stanju da probamo različite gume. Tokom popodnevnih časova probali smo da vozimo sa tvrđim zadnjim gumama, ali nismo koristili tvrde prednje gume kao ostali. To ćemo verovatno probati sutra. Danas smo vozili dobrim tempom, ali moramo nastaviti da poboljšavamo naša vremena i moramo biti fokusirani na postavljanje dobrih vremena u kvalifikacijama”.

Marquez: “Danas smo se malo mučili u odnosu na druge staze. Nismo još uvek našli pravo podešavanje, ali na sreću danas je petak i imamo još mnogo vremena za vežbanje. Bitno je da se osećam dobro, uprkos što nisam zadovoljan sa podešavanjem motora, nismo daleko od vrha. Hajde da vidimo da li možemo da nastavimo na ovaj način, uz poboljšavanja tokom vikenda naravno”.

 

rossi marquez

 

 

Vozač Yamahe Jorge Lorenco imao je dobar tempo tokom 45 minuta drugog treninga, postavljanje vremena od 1’45 dovelo ga je na drugu poziciju. Njegov najbrži krug od 1’45.580 bio je samo četiri desetinke sporiji od lidera  Andrea Dovizioso koji je koristio ekstra meke gume i ukupno je bio drugi.

Lorenzo: “Nakon pobede u Aragonu znali smo da ovde možda imamo šansu da budemo brži i konkurentniji. Od početka sam imao dobar tempo i bili smo bolji nego što smo očekivali. Motor se ponaša odlično, možemo da poboljšamo neke sitnice oko šasije i elektronike, ali generalno motor je dobar i ja sam veoma zadovoljan”.

Rossi je pokazao da ga težak pad u Aragonu nije usporio. Urpkos jakim kočenjima i sa svojom povredom prsta, devetostruki šampion sveta odlučio je da vozi bez primljenih injekcija (anestezija) i uspeo je da bude u vrhu tokom jutarnjih treninga. Doktor je dva puta vodio pre nego što je završio na petom mestu sa vremenom 1’46.184, samo 0.346 iza timskog kolege.

Rossi: “Osećam se dobro na motoru i nemam nekih posebnih problema. Osećam mali bol u prstu pogotovo kada kočim, ali ja sam optimista. Generalno prvi dan nije loš, treninzi su bili dobri i ja sam zadovoljan. I daljem moramo mnogo da radimo zato što jos uvek nije pronađen pravi balans, ali peta pozicija nije tako loša. Imao sam dobar tempo i izgleda da Yamaha radi odlično u Motegi”.

Petak je dobro počeo za Dovizioso koji nastavlja sa odličnim vožnjama Ducati GP14.2 i uspeva da završi na trećem mestu u FP1. U poslednjim etapama FP2 Italijan se oprobao na eksta mekim gumama i postiže vreme od 1’45.140s.

Dovizioso: “Osećao sam se zaista dobro na motoru. Počeli smo sa veoma dobrim podešavanjem elektronike i šasije i to je mnogo pomoglo. Moramo da poboljšamo brzinu i pokušamo da se borimo za podijum. To je naš glavni cilj. Motor je sve ukupno bolji nego prošle godine. Elektronika je bolja, sve je bolje i to mi daje šansu da budem brži”.

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video