Davide Brivio o Suzuki MotoGP timu

Nakon tri godine pauze, do zvaničnog povratka Suzukia u MotoGP preostalo je manje od dva meseca. Prošle nedelje, tim na čelu sa bivšim Yamahinim tim menadžerom Davide Briviom, pridružio se Ducatiu na trodnevnom testu na stazi Mugello, koji je nažalost prekinuo pad test vozača Randy De Punieta. Randy je pretrpeo potres mozga, ali će Francuz ipak nastaviti sa testiranjima u Aragonu sledeće nedelje, i što je najvažnije nastupaće na finalnoj trci MotoGPa u Valensiji.

Brivio: “Imali smo prilično intenzivan program ove godine, vremenske prilike nisu bile na našoj strani. I u Argentini i u Teksasu kiša nas je zaustavila. Na Phillip Islandu je bilo previše hladno. Ovde smo morali da preskočimo jedan dan. Mogli smo imati više vremena na stazi, ali motor je postigao prilično dobar nivo kako u smislu šasije, tako i upravljivosti”.

motogp_suzuki_return_in_two_months1

Napuštanje takmičenja dozvolilo je Suzukiju da praktično redizajnira ceo motor, povodom čega se oglasio i Brivio – “Konfiguraciju motora sa četiri cilinda u V rasporedu zamenili smo linijskim četvorocilindričnim motorom. Čak je i sam motor mnogo unapređen. Zapravo, mnogo je uži od starog motora zapremine 800cc. Plan je bio da u 2012. godini projektujemo motor, da ga testiramo tokom 2013 i takmičimo se ove godine, ali odlučili smo da uzmemo još vremena da razvijemo elektroniku”.

“Imali smo tri test vožača” rekao je Brivio i dodaje – “De Puniet je veoma iskusan vozač i donosi jasne povratne informacije, tako da ćemo pokušati da mu obezbedimo nove delove tokom svakog testa. U međuvremenu, bivši MotoGP vozači Nobuatsu Aoki i Takuya Tsuda koji vozi u Japanese Superbike šampionatu, testiraju prototip na stazama u Japanu, gde god je to moguće”.

U Intermot emisiji u utorak, Španci  Aleix Espargaró i Maverick Viñales predstavljeni su kao vozači za narednu godinu i preuzeće poslove oko testiranja nakon poslednje trke u Valensiji. Kao jedan od ključnih ljudi u odluci Valentina Rossija da pređe sa Honde na Yamahu 2004. Brivio iznosi svoj uvid u traženju talenata za novi projekat.

motogp_suzuki_return_in_two_months3

“2004. godine našli smo ludaka u Valentinu”, rekao je on, smejući se – “Mislim da je bio hrabar što je prihvatio izazov ali njegovi i ciljevi Yamahe su se poklopili. Ovaj put smo suočeni sa drugačijom situacijom. To je novi poduhvat tj. “napraviti” novog šampiona umesto uzimanja već ostvarenih vozača. Mnogo zavisi od čiste motivacije i talenta. Obezbedili smo dva jaka vozača. Sada moramo da im pružimo konkurentan motor”.

“Očekujemo mnogo problema“ priznao je Brivio. “Ulazimo na vrhovima prstiju u ekstremno konkurentno polje. Honda i Yamaha su godinama na vrhu kao i Ducati. Ali propisi za 2016. godinu (standardizovani softver i Michelin gume) predstavljaju dobru priliku kako bi ponovo mogla da se uspostavi ravnoteža. To je krajnji reper da se zaista razvije trkački motor”.

 

Izvor: www.sportrider.com

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video