Da li je Kvyat morao da ode?

Mnoge fanove Formule 1 je juče iznenadio potez Red Bulla da „otpusti“ Daniila Kvyata i umesto njega dovede mladog Maxa Verstappena.

Red Bull Racing je tim koji je od prvog dana menjao pravila igre u F1. Pre 10 godina Dietrich Mateschitz je postao vlasnik 2 F1 tima što ima uticaj i na sadašnja dešavanja u F1. Nekadašnji vozač Red Bulla David Coultard je danas izjavio da taj tim ima 4 odlična vozača na raspolaganju.

Objasnio je kako je to od prvog dana Red Bullova filozofija i ovu situaciju uporedio sa svojom prvom sezonom u Red Bullu 2005. Tada je Coultard bio jedini stalni vozač, a na mestu drugog vozača tima su se smenjivali Liuzzi i Klien. Od trenutka kad je Sebastian Vettel doneo prvu pobedu timu, pa do danas oni imaju jasnu politiku da se sve potčinjava pobedi i ne štede vozače koji im ne donose uspeh.

Daniil Kvyat je talentovan vozač sa manjkom sreće od početka sezone. Trku u Australiji nije ni započeo zbog problema sa bolidom, a u Bahreinu je završio kao sedmi. Trku u Kini je završio na podijumu kao treći. Trke u Kini i Rusiji su specifične jer je Kvyat imao udese sa Sebastianiom Vettelom na obe trke. Posle trke u Kini, Vettel nije štedeo reči i nazivao Kvyata torpedom  iako se mnogi slažu da je taj udes bio Vettelova krivica. U Rusiji se, na njegovu žalost, Kvyat već u prvom krugu dva puta sudario sa Vettelom, i trku završio kao 15.

Max Verstappen je još od pre zvaničnog dolaska u F1 počeo da diže prašinu. U Torro Rosso 2015. dolaze on i Carlos Sainz Jr. Obojica privlače pažnju jer su bili odlični vozači u slabijim kategorijama, ali pre svega jer su vozači sa trkačkim pedigreom. Max je na svojoj prvoj trci u šampionatu imao nepunih 18 godina i bio najmlađi vozač ikada da vozi trku F1. Zbog njega je uvedeno pravilo da ubuduće svi vozači F1 moraju biti stariji od 18. Tokom sezone 2015. oba Torro Rosso vozača su na sve načine pokazivala da im je mesto u F1. Od početka sezone 2016. Max počinje sve jasnije da stavlja do znanja timu, a i svima nama, da se smatra prvim vozačem tima i da želi da napreduje.

Takav temperament je sličan temperamentu Daniela Ricciarda i Sebastiana Vettela. Ali, da li je tim Red Bulla dovoljno velik za dva takva vozača?

Reakcija Jensona Buttona na celu zamenu je za vozače F1 možda i najrealnija. Na svom Twitter profilu Button je juče napisao da li stvarno jedna loša trka može da dovede do smene vozača, dodajući da je na prethodnoj trci Kvyat bio na podijumu što je značajno za tim.  Button je bio šampion F1, ali i nekoga ko je vozio u timu u kom ne funkcioniše sve najbolje, poznaje sve strane ovog sporta i  možda je rekao i najveću istinu o Maxu Verstappenu: „Talentovan vozač ali za njega barem ima još dosta vremena da se dokazuje“. Martin Brundle naziva celu situaciju španskom serijom nadajući se da će Torro Rosso biti više po meri Kvyata.

Analitičar BBC sporta Andrew Benson smatra da je Dr Helmut Marko najviše zaslužan za ovu promenu. Kao savetnik Red Bulla za motosport i razvoj mladih nada motosporta, on je taj koji kroji sudbine vozača možda i više od Christiana Hornera. Benson takođe dodaje da je ovo više pitanje dugoročne strategije nego samog incidenta u Rusiji. S jedne strane Kvyat je bio nepredvidljiv vozač, zato ga vraćaju u Torro Rosso, sredinu koju mnogo bolje poznaje, u nadi da će biti stabilniji.

Povratkom Kvyata u Torro Rosso i tom timu su veće šanse za podijum i poene na trkama. Sa druge strane, Max Verstappen, koji se pokazao kao perspektivan vozač u prethodnoj sezoni, sigurno je zapažen od strane Ferrarija i Mercedesa kao potencijalno pojačanje u budućnosti. Dovođenjem Maxa u Red Bull. Verstappen dobija samopouzdanje jer ulazi u „prvi tim“ i manje su šanse da pristane na potencijalne ponude drugih timova.

Ovakva postavka stvari daje određenu prednost timovima u vlasništvu Red Bulla, imaju više kombinacija vozača u toku sezone u odnosu na ostale timove.  Samo ostaje pitanje, ako Max ne ispuni očekivanja, da li se Daniil vraća u Red Bull ili je na redu Carlos Sainz Jr da se provoza u njemu?

Video