Citroen dominira bez unapređenja i korišćenja džokera

Situacija u u WTCC-u neposredno pre letnje pauze neodoljivo podseća na onu iz 2014. godine, barem što se tiče performansi i odnosa snaga.

Citroen dominira, Honda se trudi da stigne do podijuma, a ponekad, uz malo sreće na podesnim stazama uspeva i da pobedi. Ako se traži matematički tačan opis stanja, Citroen je konkurentima odmakao i dalje nego prošle sezone.

11705536_664179913682205_6469796593413397567_o

10557511_658163077617222_1003262559078786841_o

U 2014, posle 16 trka (imajmo na umu da ih je realno voženo 15, pošto je otkazana trka 2 na Slovakia Ringu), Jose Maria Lopez je imao prednost od 164 boda ispred najbolje plasiranog vozača Honde, a to je onda bio Tiago Monteiro.

Danas razlika između Argentinca i najbolje rangiranog pilota Honde, petoplasiranog Norberta Michelisz, iznosi čak 181 bod. Norbi je prvi pratilac vozača Citroen rejsinga, ali je tek na petom mestu jer se u 2015. trkaju četiri fabrička C-Elyseea.

Posle osam WTCC rundi 2015. vozači japanskog proizvođača zabeležili su devet izlazaka na podijum, što je isti broj kao u odgovarajućem periodu 2014. Istina je, sada su bolji u domenu pobeda, jer u tih devet podijuma spadaju i dva trijumfa (Norbi u Mađarskoj, Tiaago u Rusiji), dok u ekvivalentnoj fazi prošlogodišnjeg prvenstva Honda do pobeda nije ni stizala.

2015  EVENT:  Race of Russia     TRACK:  Moscow Raceway  TEAM:  Castrol Honda World Touring Car Team  CAR:  Honda Civic wtcc DRIVER:  Tiago Monteiro on his way to victory in race 2 ahead of Norbert Michelisz

Tiago Monteiro on his way to victory in race 2 ahead of Norbert Michelisz

HUNGARY_147

Sve to je Honda uspela da postigne zahvaljujući ozbiljnim unapređenjima i testiranjima kako uoči prvenstva, tako i tokom sezone, a navijačima japanskog brenda nimalo se neće dopasti podatak da su u cilju poboljšanja performansi već iskorišćena dva od tri ovogodišnja džokera.

Često se govori kako Honda ne može da priđe Citroenu jer ni Francuzi ne spavaju na lovorikama i unapređuju svoj auto. Nove informacije iz francuskog tabora sve konkurente mogu samo da deprimiraju, jer se ispostavlja da Citroen na „C-Elysseu“ uopšte ne radi ništa epohalno i krupno. Ukratko, radi se, ali ne previše.

„Izveli smo neke promene na „C-Elysseu“ na osnovu iskustava stečenih prošle sezone. Uveli smo ih odmah na početku sezone, ali od tada nije bilo nikakvog ozbiljnog razvoja automobila. To takođe znači da nismo upotrebili niti jedan ovogodišnji džoker. U ovom trenutku ne postoji plan da išta menjamo do kraja sezone“, kazala je Marie Pierre Rossi, šef komunikacija Citroen Racinga, za mađarski WTCC blog.

Ipak, francuska ekipa je posle trka na Vila Realu otišla u Španiju na Motorland Aragon, gde je održala svoj prvi „polugodišnji“ test.

WTCC20150710040

Nismo testirali tokom evropskog dela šampionata, pa smo ovu priliku iskoristili da rešimo sve sitne probleme koji su se pojavili u prvom delu sezone. Testove smo vozili sa jednim automobilom, ali su učestvovala sva četvorica vozača, Lopez, Muller, Loeb i Ma. Da sumiram, mogu reći da smo vrlo zadovoljni obavljenim poslom“, zaključila je Rossi.

Bez ikakvih ulepšavanja stvarnosti, situacija je sledeća: Citroen ima tako ogromnu prednost nad rivalima u Svetskom turing prvenstvu, da mu nije ni potrebno da koristi džokere kako bi ostao na vrhu. O uzrocima se može nagađati – ili je francuski proizvođač od prvog časa pogodio punu metu i napravio nedostižno superioran automobil, ili su ostali bili na potpuno pogrešnom putu.

 

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video