Četiri Citroena u TOP 5, ali bez pol pozicije

Sa osam stotinki zaostatka za vremenom pol pozicije, svetski šampion Jose Maria Lopez bio je najbolje plasirani vozač Citroen Racinga na kvalifikacijama za japansku WTCC rundu na Twin Ring Motegiju.

Plasman u prvih pet izborile su i njegove timske kolege Sebastien Loeb i Ma Qing Hua, kao i pilot privatnog „C-elizea“ Mehdi Bennani, ali je glavna uloga na kvalifikacijama na Motegiju ipak pripala Hondi.

Na testu u petak i treninzima u subotu vozači „citroena“ nisu blistali. Loeb i Ma uspevali su da se smeste između najbržih pilota u „hondama“, dok je Mulleru i Lopezu išlo teže. Alzašanina je mučilo stalno podupravljanje, dok je Argentinac prijavio probleme s kočnicama.

Ipak, francuski automobili su ubedljivo proradili u kvalifikacijama. Lopez je bio najbrži u Q1 sesiji, a tokom Q2 svoja mesta u prvih 5 pronašla su četvorica vozača „C-elizea“. U toj fazi je iz igre ispao Muller, ne uspevši da izveze bolji krug od sedmog.

U završnoj rundi, svoja vremena iz Q2 popravili su Bennani i Lopez, dok su Loeb i Ma vozili sporije nego u drugoj deonici. U konačnom ishodu, Kinez je peti, Marokanac četvrti, čarobnjak iz Alzasa obezbedio je treće mesto, dok Argentinac nije imao finalne stotinke potrebne da se suprotstavi Hondinom pulenu Norbertu Micheliszu.

Xavier Mestelan, sada zamenik direktora Citroen Racinga konstatovao je da su suparnici preko leta napredovali, čestitao je Micheliszu na izvanrednom Q3 krugu i zasluženoj pol poziciji, a zatim kazao: „Znali smo da će se 60 kilograma balasta određenog našim automobilima ovde pokazati kao istinski hendikep, jer stazu čine srednjebrze krivine i kratki pravci. Ipak, završili smo samo 8 stotinki od pol pozicije, pa sutra imamo sjajne šanse. U trci 1 Michelisz će imati četiri „citroena“ za sobom, a i Muller ima priliku da zablista u drugoj trci, u kojoj startuje iz drugog reda.“

Jose Maria Lopez bio je najbrži vozač Citroena, ali ne i apsolutno najbrži na Motegiju. Argentinac uveliko razmišlja o bodovima potrebnim za titulu, pa mu je ovaj kvalifikacioni poraz pao relativno lako: „Ovde nismo bili najbrži i to smo znali. Čestitam Norbiju, on je sjajna osoba i sjajan vozač. Honda se sigurno poboljšala, ali on je taj koji je vozio auto! Ja i moj tim smo zadovoljni drugim mestom, posle prvog treninga smo se pomalo uplašili, ali se sve promenilo nabolje kada sam u kvalifikacijama stavio nove gume. Pre podne sam imao problema s kočnicama, ali smo ih sredili na vreme za kvalifikacije“

„Meni je drugo mesto kao pol pozicija, jer sam ispred svojih timskih kolega i danas sam im još malo odmakao, a to je važno u borbi za titulu. Imam dobru prednost, naravno da uvek pratim šta rade Ivan i Seb. Bilo bi užasno sleteti ili glupo pogrešiti i u jednoj trci upropastiti sve što sam stekao za godinu dana. Postojale su trke koje sam morao da osvojim i osvojio sam ih. Bilo je situacija kada sam morao da rizikujem i rizikovao sam. Sad moram da osvajam poene, a drugi moraju da rizikuju. Mislim da bi svi želeli da budu u mojoj koži, ali ja se neću opustiti“, najavio je Lopez.

U Japanu uspešan u doba svoje zvezdane reli karijere, superstar Sebastien Loeb smatrao je da je na kvalifikacijama uradio sve što je bilo do njega: „Zadovoljan sam onim što sam pokazao, ostali su bili malkice brži. U Q3 se uvek traži savršenstvo, moj krug je bio bez grešaka, ali su do pol pozicije ipak falile dve desetinke. Ne znam kolike su razlike na tabeli, ne koncentrišem se na pozicije, nego na svoje trke, ali ne zavisi samo od mene hoću li preteći Ivana, to zavisi i od njega. Za sutrašnju prvu vožnju svakako sam u boljoj poziciji, ali je u trci 2 obrnuto.“

561198

Sa drugim vremenom u Q2 sesiji, Ma je delovao kao kandidat za pol poziciju, ali je u Q3 rundi bio najsporiji od svih učesnika i izvezao je krug tri desetinke sporiji nego u drugom delu kvalifikacija. „Dan je bio sjajan sve do Q3“, komentarisao je pobednik iz Vila Reala. Na treninzima smo isprobali mnoge različite varijante set-apa i pronašli smo baš dobru za kvalifikacije. Ne znam tačno šta se desilo u mom poslednjem krugu, zasmetale su mi vibracije. Izuzev toga, bilo je dobro, radimo timski i mislim da sutra možemo do dobrih rezultata.“

Muller je tokom većeg dela vikenda bio relativno neprimetan i dovoljno daleko od vrha da nikad i nikome ne deluje kao pretnja. „Otkako smo došli u Japan, ne uspevam da se ratosiljam hroničnog podupravljanja“, požalio se četvorostruki WTCC prvak. „Isprobali smo mnoga podešavanja i delimično smo uspeli da rešimo problem, ali nikada u potpunosti. Moj Q2 krug bio je prilično dobar, imajući u vidu šta mi je auto dopuštao da uradim. Nisam mogao brže!“

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video