Bridgestone pripremio nove pneumatike za Australiju

Novi napredak u konstruisanju i tehnologiji komponenti omogućio su Bridgestone-u da stvori prednji slick pneumatik koji zadržava stabilnost na kočenju simetričnih guma, ali sa poboljšanim zagrevanjem I prijanjanjem na rubovima. Asimetrična prednja slick guma sastoji se od dve različite komponente.

U slučaju Phillip Islanda, gde postoji pet krivina na desno u poređenju sa sedam krivina na levo, mekša komponenta naćiće se na desnoj polovini gume. Novo zoniranje različitih komponenti na prednjem slick-u znači da kada vozač dostigne ugao od  30° u desnim krivinama on počinje da koristi zonu mekše komponente na prednjoj gumi što mu pruža veću bezbednost i bolje performanse u krivinama.

Zadnja guma koju će Bridgestone predstaviti vozačima na Phillip Islandu, specijalno je razvijena za teške uslove koji vladaju na australijskoj stazi, a konstrukcija gume i korišćene komponente do sada nisu korišćene ni na jednoj stazi u MotoGP-u do sada.

Nakon teške degradacije guma 2013. godine na Gradn Prix-u i naknadnom pred sezonskom testu na početku 2014. godine, tri opcije zadnje gume za Phillip Islandu – meka, srednje tvrda i tvrda omogućuju optimalnu kombinaciju sigurnosti, izdržljivosti i performansi.

Shinji Aoki, direktor Bridgestone odeljenja za razvoj pneumatika za motocikle, izjavio je: „Posle svih napora našeg tehničkog centra u Japanu, mi ćemo predstaviti potpuno novu gumu za predstojeći vikend na australijskom Grand Prix-u. Od prošlogodišnje trke na Phillip Islandu, vršili smo testove na stazi po svim vremenskim uslovima kako bismo bili sigurni da će naša guma obezbediti odličnu trajnost i performanse, dok još uvek obezbeđuje dobro zagrevanje“.

„Naš zadnji slick pneumatik za ovaj vikend koristi komponente i tehnologiju izrade koja nije korišćena ni na jednoj stazi na kalendaru. Rezultati sa testova nove gume su ohrabrujući i radujem se što ću ih videti u različitim situacijama tokom trke“.

„Naša nova asimetrična slick prednja guma je rezultat dugog razvojnog programa i drago mi je što ću videti debi te nove tehnologije na MotoGP svetskom šampionatu ovog vikenda. Ova inovativna tehnologija predstavljena na prednjim asimetričnim slick gumama, omogućiće vozačima  isti visoki nivo stabilnosti na kočenju kao kod naših simetričnih prednjih guma, ali sa boljim prijanjanjem i zagrevanjem u krivinama.  Ovo je još jedan primer naše posvećenosti da se nastavi razvoj tehnologije MotoGP guma“.

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video