Baz: Nisam previsok

Godinu dana nakon što je izgubio mesto u Aspar Hondi, Loris Baz posle savršenog drugog pit stopa dolazi na 4. mesto u Misanu.

Loris Baz kaže da ovo četvrto mesto, po izuzetno promenljivim vremenskim uslovima, samo dokazuje da nije previsok za MotoGP.

Prošle godine pošto je sa njima potpisao ugovor za 2015, Loris Baz je zbog svoje visine izgubio svoje mesto u Aspar Hondi. U nedelju je bio drugi vozač koji je prešao na gume za suvo vreme. Na ovoj jako interesantnoj trci većina vozača je dva puta menjala motor. Kada je kiša prestala da pada i pojavili se prvi suvi delovi staze, Baz je u 13. krugu bez najave Forward Racingu po drugi put došao na zamenu motora.

Gume za suvo vreme su ga odlično služile, po krugu je imao vreme koje je bilo za 10 sekundi brže od vodećih vozača. Do 21. kruga se našao na trećem mestu, ali tada ga je obišao Scott Redding.

„Bilo je super!“ rekao je uzbuđeni Francuz koji je završio 7 sekundi ispred vodećeg u svetskom šampionatu Valentina Rossija. „Trka je bila teška, u početku je bilo mokro i klizavo i trebalo je mnogo koncentracije kako bi se ostalo na motoru. Posebno je bilo problematično to što kiša nije ravnomerno padala po sektorima, pa je u prvom sektoru bilo jako mokro, dok je drugi sektor bio skoro suv. Cela trka se zasnivala na tajmingu, kada staviti gume za mokro vreme, a kada se vratiti na gume za suvo.“

„Posle nekog vremena postalo je teško da se razlikuje koji je suvi deo staze. Na stazi je postavljena nova, tamnija podloga pa se ne vidi da li je mokro ili suvo. Cela trka je zahtevala punu koncentraciju, ali na kraju trka je bila sjajna, svi u timu smo zadovoljni. Zaista sam srećan.“

„Mislim da je Bradley imao idealnu strategiju. On je ostao na gumama za suvo.“ nastavio je Baz. „U jednom trenutku sam pomislio „Ova kiša neće stati“. Tada je bilo zaista opasno ostati na gumama za suvo, čak i na Bridgestone gumama koje su izdržljivije od Pirellijevih na Superbikeu. Njih je teško kontrolisati kada se ohlade. Najvažnije je da se dobro odradi drugo stajanje za prelazak na gume za suvo.“

„Mislim da smo Claudio (Corti) i ja bili prvi koji smo zamenili motore i to je bilo presudno za uspeh na trci. Prvi krug posle promene guma smanjio sam prednost vozača ispred mene za 3,4 sekunde. A u tom krugu nisam znao gde je suvo a gde mokro. Zamenio sam gume u pravom trenutku.“

Postalo je jasno da je vodećim vozačima kao što je Lorenzo savetovano da stanu samo jednom, tada je postao očigledan Bazov tempo. On dodaje da je prelazak na gume za suvo bila njegova ideja.

„Iskreno, to je moja ideja. Nisam stigao timu da pokažem da ću ući na zamenu guma. Obično im krug ranije na startnom pravcu gestikulacijom pokažemo da ćemo ući u pit kako bi se oni pripremili, ali nisam bio siguran. Tokom kruga sam pomislio „OK, sad ću da uđem.“ ali im nisam to pokazao. Kako sam ulazio u pit lane, video sam grejače guma na motoru, nisu bili spremni. Koliko su dobar tim pokazuje da je sve bilo spremno za manje od 10 sec. Nije im bilo lako.“

Činjenica da je ovo njegov najbolji rezultat u MotoGP, i da je za osam mesta popravio prethodni najbolji rezultat (12. mesto), tačno godinu dana pošto je izgubio mesto u Aspar Hondi Jorgea Martineza, čini ovaj uspeh još slađim.
„To je bilo pre tačno godinu dana. Sudbina je takva da nakon godinu dana završim u prvih pet. Nisam previsok!!!“
Bazovi planovi za 2016. su i dalje nejasni. Bivši svetski šampion u Superbike kategoriji kaže da želi da ostane u MotoGP klasi.

„Ne znam, nadam se da će mi ovo četvrto mesto pomoći. Još nemam nikakve informacije ali želim da ostanem ovde. Želim da pokažem da ovakve rezultate mogu da ostvarim i na suvoj stazi. Sledeće godine dobićemo nove gume, i svi će imati istu elektroniku. Biće važno da ostanem ovde. Držimo palčeve da tako i bude.“

Video