Bautista: Motor Aprilije kao da ide na struju

Novi fabrički vozač Aprilije, Alvaro Bautista, je završio prvi dan 2015. testiranja u Sepangu na 15. mestu, dve sekunde manje od vodećeg Marca Marqueza. Ali, Bautista, koji je prešao sa satelitske Honde na fabričku Apriliju, je bio dve sekunde ispred svog timskog kolege, Marca Melandija.

Španac je isprobao dva puta trenutnu Apriliju, sa ugrađenim pneumatskim ventilom motora, kao i novi motocikl.

“Mislim da je bio dobar dan za mene, počeo sam da se osećam dobro na motoru, na motociklu koji sam koristio u Valensiji i u Jerezu prošle godine”, rekao je Bautista.” I radimo na tome kako bismo dobili više osećaja. Posebno radimo na elektronici. Jer u Jerezu(krajem novembra) smo imali nekih problema sa pneumatskim ventilima, pa moramo to prilagoditi ovde. Uradili smo malo, ali napredno poboljšanje, tako da sam srećan. Motocikl od danas je isti motocikl, samo što smo sada koristili pneumatski ventil motora. To je jedina razlika. Nakon toga sam probao novi motocikl, motocikl koji je Aprilija donela, ali nije još uvek dovoljno dobar. U ovom momentu mi se više sviđa stari, jer su na novom promenili mnoge stvari, posebno je težina motocikla mnogo  drugačija, i moramo da shvatimo zašto neće da radi onako kako ja hoću.”

“Potrebno je da promenimo ovaj motocikl. Na standardnom se osećam dobro,  pa mogu da ga vozim udobno. Novi motocikl je jako težak i drugačiji.. Nemam dobar osećaj na njemu.”

Upoređujući Apriliju sa svojom bivšom RC213V mašinom, Bautista je objasnio: ”Pneumatski ventili daju veću moć motoru. Na dnu, karakter se razlikuje od Honde, potrebno nam je više snage. Ovaj motor je kao električan. Od početka, možete osetiti vrlo linearnu moć. Sa Hondom, na primer, dno je bilo prazno, onda morate da otvorite gas kada je motocikl na ravnom, inače imate mnogo energije odjednom.. tako da je drugačije. Ovde snaga dolazi polako. Elektronika je trenutno veoma dobra. U odnosu na elektroniku Honde, to je mnogo manje, ali mislim da karakteru ovog motora ne treba elektronike koliko i Hondi. Tako da sam prilično zadovoljan ovakvom vrstom elektronike.

“Treba nam više snage. Sećam se, ovde sa Hondom na ravnom sam osećao kao da motor ima previše snage, posebno na četvrtom, petom i šestom stepenu prenosa. Treba nam više snage, ali ovo je drugi put da motor ide na stazu, tako da je normalno, zar ne? Imamo još mnogo posla da odradimo.”

Kao i Bautista i Melandri, novi test vozač, Michael Laverty, bio je prisutan sa Aprilijom u Sepangu.

2015 vozači imaju dva dana više testiranja na raspolaganju ove nedelje.

 

www.crash.net

Video