Barselona iz ugla Pirelli-a

Pirelli je još jedanput video kako timovi u Barseloni koriste sve njihove komponente osim kišne, i opet su uvereni da su bolidi znatno brži nego što su bili 2014. godine.

„Barselona je predstavljala poslednju šansu da timovi isprobaju interakciju između naših najnovijih guma i njihovih bolida, koji su, kako smo svi primetili, znatno brži nego prošle godine. Videli smo razlike i do dve sekunde, a prolazno vreme bi moglo biti čak i bolje na mekšim komponentama. Zbog toga, način na koji gume rade sa bolidom je izmenjen, što će naravno dovesti do promena u strategiji i set-up-u bolida. Iako je temperatura koju smo pratili dostigla vrhunac na 31 stepen Celzijusa, svesni smo da su uslovi bili znatno hladniji nego što će biti na većini trka, što je jedan faktor koji moramo da uzmemo u obzir naročito kada je reč o tvrdoj komponenti.

Timovi su imali priliku da isprobaju ceo asortiman Pirelli P Zero 2015, kojima zadnje gume imaju novu konstrukciju ove godine, uključujući i super meku komponentu, koja takođe ima novo jedinjenje. Meka komponenta je postavila najbrže vreme na testiranju, 2.5 sekunfi brže nego prošlogodišnja pol pozicija. U poređenju sa prošlom godinom, jasno je da je većina timova već spremna za predstojeću sezonu,“ zaključio je Paul Hembery.

Kao dodatak standardnim gumama za 2015. godinu, svaki tim je dobio na testiranje neobeleženi model srednje-tvrdih guma, za koje proizvođač kaže da samo služe za dalji razvoj i da se ne razlikuju od klasične srednje komponente.

Svaki tim je dobio 110 setova guma za potrebe testiranja za 2015. godinu.

Najbrži krugovi i izbor guma po danu:

Dan 1 Massa (Williams) 103 kruga 1m23.500s Meka
Dan 2 Rosberg (Mercedes) 106 krugova 1m22.792s Meka
Dan 3 Hamilton (Mercedes) 76 krugova 1m23.022s Meka
Dan 4 Bottas (Williams) 89 krugova 1m23.063s Super-meka

Nako četiri dana testiranja, izvozano je 3502 kruga, a primetno je da su bolidi brži zato što je vreme za pol poziciju prošle godine bilo 1m25.232s. Za sada je ukupno izvozano 41048,3 km na novim gumama u predsezonskim testiranjima.

Sledeći put kada se timovi budu našli na stazi, biće to prvi slobodan trening u Melburnu, 13. Marta. Izbor Pirelli komponente za prvu trku u novoj sezoni, kako je najavljeno, biće objavljen pre srede.

Najveći broj krugova sa jednim setom guma:

Tip gume Br. krugova Vozač Dan
Proto Medium 28 Raikkonen 3
Hard 27 Nasr 4
Medium 26 Ericsson 1
Soft 15 Massa 1
Soft 15 Rosberg 4
Intermediate 6 Hamilton 1
Intermediate 6 Kvyat 1
Supersoft 5 Ericsson 1
Supersoft 5 Perez 3
Supersoft 5 Nasr 4
Supersoft 5 Hulkenberg 4

Lazar Stanić

Lazar je jedan od osnivača sajta. Uživa u auto trkama i ne propušta ni jednu trku Formule 1. Uglavnom piše o WRC-u i WTCC-u. Osim što piše, zadužen je za fotografisanje auto-moto trka. Ukoliko se sastajete sa nekim iz redakcije, postoji velika šansa da će to biti baš on.

Video