Barbera: Kawasaki nas je prevario

Hector Barbera pokrenuo je oštar napad na ono što tvrdi da je niz neispunjenih obećanja iz Kawasakija koji je trebao da obezbedi fabričku podršku Avintia timu u MotoGP ove sezone.

Španski tim koristi svoje mašine u MotoGP bazirane na Kawasaki ZX-10R, protekle tri godine u početku pod CTR pravilima a sada u novoj Otvorenoj klasi.

“Cilj ove sezone je bio da Kawasaki učestvuje u šampionatu sa nama kao fabričkim timom”, izjavio je Barbera za oficijalni sajt MotoGP. “I zbog toga bi smo imali fabrički razvoj i fabričku podršku”.

“Realnost je da kada je počela sezona niko iz fabrike nije došao. Nismo imali podršku. Podaci bi odlazili u Akira, koji je nezavisni tjuner a ne u Kawasaki. Razvoj od trke do trke bio je minimalan. Poziv je stigao iz Akira a ne iz Kawasakija.

“Tada smo počeli pomalo da gubimo motivaciju… šta god da smo dobili bilo je gore od ovoga što već imamo, jer očigledno nije proizvedeno od strane Kawasakija već od Akirinih inženjera”.

“Onda smo u potpunosti shvatili kakva je situacija i smatrali smo da smo prevareni. Pogotovo ja. Osećao sam se veoma razočarano, jer na kraju krajeva, ja sam bio taj koji je trebao da bude za upravljačem motora. Od svih stvari koje su nam bile obećane, ništa se nije ostvarilo”.

Španac je zatim dao konkretan primer za suspenziju: “Obećano nam je da ćemo imati zvaničnu Showa suspenziju, sezona je počela a mi smo dobili da probamo običnu Showa suspenziju. To je trebala da bude suspenzija kojom bi brzo prirpemili motore za testove, ali na kraju to je bila suspenzija koju smo koristili tokom cele sezone. Niko iz Showa nije došao. To je bila samo standardna suspenzija. Ovo je još jedan primer koliko loše stoje stvari”.

Spas je stigao u vidu dogovora između Avintia i Ducatia, koji je uklučivao Desmosedici otvorene klase za Barberu koji bi vozio u poslednjih pet trka sezone. Mike di Meglio, timski kolega takođe je prešao na Italijansku mašinu za 2015.

Barbera: “Neverovatno je da nam je Ducati dao priliku da vozimo njihove motore. Gigi Dall’Igna je video moj napredak u ostalim kategorijama i činjenica da mi je dao Ducati znači da veruje u naš potencijal. Podrška od Carmelo [Ezpeleta] bila je veoma važna. Dolazak Ducatia promenio je sve nabolje”.

Nakon osvojena samo dva poena na Avintia mašini, Barbera je već osvojio 19 poena na Ducatiju, uključujući peto mesto na Phillip Island.

Kawasaki se takmičio u MotoGP sa fabričkim timom od 2003 do 2008, kada je najavljeno povlačenje zbog finansijske krize, ali je 2009 morao da nastupa nezvanično kao ‘Hayate’ zbog ugovornih obaveza.

Dok se Suzuki i Aprilia pripremaju za povratak i preuzimanje inicijative od Honde, Yamahe i Ducatija u MotoGP naredne sezone i najavljenog povratka KTM-a 2017, Kawasakijevi planovi ostaju na marginama.

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video