Arrivabene: Strategija jednog stajanja je oduvek plan A

Maurizio Arrivabene obrazložio da je odluka jednog stajanja u boks tokom trke doneta na osnovu podataka iz boksa, a ne da bi bili agresvniji tokom trke.

Maurizio Arrivabene je izjavio da je od samog početka, na osnovu podataka iz boksa, bila namera Ferarrija da tokom Belgijskog gran prija imaju samo jedno stajanje. Time je porekao navode da su se kockali sa odlukom da duže ostanu na stazi nego što je životni vek Pirellijevih pneumatika.
Sebastian Vettel je izgubio potencijalni podijum nakon što mu je zadnji desni pneumatik eksplodirao dva kruga pred kraj trke. On je jedini vozač koji je imao samo jedno stajanje tokom trke, i na tom setu guma je izdržao 27 krugova pre nego što je pneumatik eksplodirao.
Odmah nakon incidenta Vettel je burno reagovao, posebno jer se sve desilo odmah nakon izlaska iz Eau Rougea, Pirelli je na te navode odgovorio okrivljujući Ferrari za preterano korišćenje istrošenih guma pošto je za tu trku preporučeno dva ili tri stajanja.
Međutim, Arrivabene insistira na tome da je proračun Ferrarija o jednom stajanju bio dobar i da nikada ne bi usvojio strategiju koja može da ugrozi vozača, i da su sve odluke donete u prisustvu Pirellijevih inženjera koji nisu imali upozorenja ili primedbe za takvu strategiju.
„To je bio naš Plan A- glavni plan pred početak trke. U nedelju u 11 ujutru smo doneli tu odluku. Precizno. Normalno, da za vreme strateškog sastanka strategiju za trku zasnivate na podacima koje imate u tom trenutku. Strategija je bila dobra- jedno stajanje. Sebastian je naravno bio razočaran. Kada ste na krug i po od podijuma i odjednom to izgubite, naravno da ste razočarani. Kažem vam, strategija, čak i da je agresivnija je zasnovana na jasnim podacima, niko ovde nije ni lud ni glup da ugrozi vozača i da pročita podatke pogrešno. Ne brinite se, dobro smo odradili posao.“
Nekoliko sati nakon trke, Pirelli je počeo da se brani izjavama u kojima naglašava odgovornost timova, naglašavajući da oni daju granicu izdržljivosti pneumatika, ali da ih se timovi ne pridržavaju. Arrivabene na to kaže da je ono što ga brine to što je guma iznenada eksplodirala jer nije bilo nikakvih indikacija da će se tako nešto desiti.
„Nije bilo nikakvog upozorenja, mogu da vam pokažem podatke toka trke. Mi imamo inženjera iz Pirellija kao i svi ostali timovi, šta je onda taj inženjer radio? On nije tu da hvata zjale, on je tu da pazi na gume tokom cele trke, da prati svaki krug i da razmenjuje podatke s nama.“

Video