Auto trke INTERVJU Kružne trke

Marinković: Nova klasa, novi izazovi

Dosta se špekulisalo o otvaranju jedne nove klase kada je u pitanju automobilizam u Srbiji. Konačno, početkom ove godine na sastanku Sportskog auto i karting saveza Srbije usvojena je i raspisana nova klasa pod nazivom „1600 S“, koja obuhvata sve novije automobile sa FIA homologacijom zapremine do 1600 kubika.

Cilj raspisivanja ove klase bio je da se za relativno pristojnu svotu novca napravi automobil novije generacije, a koji neće zahtevati preskupo održavanje tokom sezone. Po ugledu na FIA homologaciju za ovu klasu, koja se već godinama unazad vozi po inostranstvu, zajedničkim sastankom vozača, izglasalo se da automobili ove klase imaju što je više moguće serijskih komponenti.

Motor će imati prepravke u vidu slobodnih bregastih osovina, kao i elektronike, dok će menjač morati biti serijski, bez špera i ravnih zuba, sa slobodnim glavnim prenosom. Sistem oslanjanja, kao i kočioni sistem biće slobodni, dok će se od pneumatika umesto slik gume, koristiti komercijalna guma koja će moći da zadovolji svačiji džep, a moći će da se nabavi kod uvoznika u svakom trenutku u Srbiji.

Naravno, kad se nešto novo uvodi, normalno je da postoji i ona strana koja sumnja da će ova klasa zaživeti kod nas, zbog trenutne finansijske situacije u kojoj se nalazimo. Međutim, Aleksandar Marinković, odlučio se da napravi jedan veliki korak i svoj nekadašnji Ford Focus SP, prepusti bratu Miodragu, dok je on uplovio u nove vode sa nadom da će se i ostale kolege takmičari priključiti ovoj klasi.

Aleksandar Marinković, automobilizmom se bavi već dugo godina, a počeo je kao i većina u klasi Yugo 55, prolazeći preko Pežo-a 106 i Ford Focusa SP. Zadnjih par meseci radi na „stvaranju“ jedne nove evolucije trkačkog automobila, koju publika do sada nije mogla da vidi na našim prostorima, a u pitanju je Ford Fiesta, sa kojom će Sale nastupati već na prvoj trci na Novosadskom Mišeluku.

marinkvovic

marinkovic1

„Od ove godine rešio sam da svoj nekadašnji auto zamenim jednom novom generacijom automobila. Kada smo se na sastanku vozača dogovarali, gledali smo da to budu automobili koji se mogu naći dosta jeftino i sa manje više serijskim delovima ispadnu možda malo skuplji od Yuga Hibrid. Moj izbor je pao na Ford Fiestu, mada se tu mogu voziti i Citroen Saxo VTS, Renault Clio, novi Suzuki Swift, Opel Corsa, kao i mnogi drugi sa FIA homologacijom. Najviše smo gledali da guma bude što jeftinija, koja će sigurno biti upola cene od prave slik gume što je sjajno rešenje.

Neko je morao prvi da započne ovakav projekat, a po komentarima ostalih kolega automobilista, mislim da ova klasa ima budućnost kod nas. Još dva auta su počela da se pripremaju, tako da kad i ostali budu videli da se nešto radi, sigurno da će se upustiti u pravljenje automobila za novu klasu. Auto je pri kraju, ostalo je još da se završi motor i elektronika, i da se onda posvetimo detaljnom štelovanju i ulepšavanju, kao i sitnicama koje idu uz to.“ – uz osmeh završava Sale Marinković.

Za kraj vas ostavljamo da uživate u sjajnim fotografijama novog automobila.

DSC_4131

DSC_4140

DSC_4139

DSC_4138

DSC_4137

DSC_4136

DSC_4135

DSC_4134

DSC_4133

DSC_4132

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video