Auto trke Formula 1

10 pitanja za sezonu 2016 Formule 1

MONTMELO, SPAIN - MAY 10: Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP leads Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP into the second corner during the Spanish Formula One Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 10, 2015 in Montmelo, Spain. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Iako se svima čini da je od poslednje trke Formule 1 u sezoni 2015. prošao čitav vek, nije tako. Vrlo brzo, vozači svoje bolide ponovo vraćaju na stazu – počinju pred sezonska testiranja. Do tada, pročitajte na koja pitanja očekujemo odgovore tokom sledeće sezone.

Da li Ferrari može ugroziti Mercedes?

Nakon dobre 2014. godine, Mercedes je u 2015. pokazao potpunu dominaciju. Samim tim, u narednu sezonu ulaze još samouvereniji. Ipak, ne treba zaboraviti na njihovog najvećeg rivala – Ferrari. Da li će sada italijanski proizvođač napraviti korak napred?

Da li će Rosberg pobediti timskog kolegu i doći do titule?

Od trenutka kada je Hamilton obezbedio titulu pobedivši u Austinu i nonšalantno Rosbergu dobacio kačket koji nosi drugoplasirani u prostoriji za vozače, nešto se promenilo. Nije sigurno da li se promenio Nico, Lewis ili obojica, ali neko sigurno jeste. Nakon te trke, Rosberg je pobedio u preostale tri. Da li će tenzija između njih dvojice dati dodatnu motivaciju i da li ćemo videti više borbi i obilaženja?

 

Da li će Red Bull ostvariti bolje rezultate ili će biti još više razočarenja?

Nakon konstantnih problema tokom sezone, pauza je za Red Bull bila jednako burna. Njihov proizvođač agregata – Renault bio je na korak od povlačenja iz Formule 1. Raskinuli su i ugovor sa dugogodišnjim sponzorom – Infinitijem. Usledili su pregovori sa ostalim proizvođačima, ali niko nije bio voljan da sa ovim timom napravi saranju. Na kraju je Renault ipak odlučio da ostane, ali pod novim imenom – TAG Heuer. Postoje naznake poboljšanja, ali da li će biti dovoljne da Red Bull povrati stari uspeh?

Da li će Lotus napredovati?

Nakon dugog preispitivanja da li će se ili neće Renault pojaviti kao proizvođač motora u narednoj sezoni, doneta je odluka da ostaju. Tskođe, odlučili su i da ne preuzmu Toro Rosso kao što je planirano, već da ostanu uz Lotus. Da li ovo znači da veruju da ovaj tim može napredovati? Kakav će agregat pripremiti za Lotus? Da li će Pastor Maldonado i njegov timski kolega, početnik, Jolyon Palmer zabeležiti značajnije rezultate?

Kakvu sezonu će imati McLaren Honda?

McLaren je u 2015. imao poražavajuće rezultate. Često nisu završavali trke, a i kada jesu, bili su na vrlo niskim pozicijama. Još od pred sezonskih testiranja videlo se da će ovo biti teška sezona za šampionski tim. Obojica vozača promenila su veliki broj agregata tokom sezone. Iako je Honda obećavala poboljšanja, ona nisu bila vidiljiva. Vozači su razočarani, razmišljali da odustanu ili da naprave pauzu. Nova testiranja nam se približavaju, a svi se nadaju da će McLaren ponovo biti konkurentan i da će tokom predstojeće sezone imati manje problema.

Da li će Verstappen i ostali početnici iz 2015. godine napredovati?

Nije uobičajeno da novajlija u Formuli 1 tokom svoje prve sezone zabeleži prilično dobre rezultate, pokaže svoje umeće, agresivnu vožnju, fenomenalna obilaženja i hrabrost da se suprotstavi najboljima. Upravo to, uradio je Max Verstappen, vozeč Toro Rossa. Njegov timski kolega, Carlos Sainz, zabeležio je takođe dobre rezultate, ali ostao je u senci Maxa. Od novajlija u Sauberu, Felipe Nasr postigao je više od svog iskusnijeg kolege – Marcusa Ericssona. Oba tima su zadržala svoje vozače. Da li će, sada godinu dana iskusniji, vozači uspeti da odu korak napred?

Da li će veća sloboda pneumatika dovesti do zanimljivijih trka?

Jedno od najzanimljivijih pravila uvedenih u 2016. je to što će timovi imati veću slobodu u odabiru pneumatika tokom svake trke. Pirelli je pripremio 3 umesto 2 komponente za suvo vreme, a timovi će imati na raspolaganju od 10 do 13 setova za svakog vozača svakog vikenda. Ipak, ovo znači da timovi ulaze u narednu sezonu slabo poznajući ponašanje pneumatika. Timovi će morati da rizikuju. Da li će ovo dovesti do zanimljivijih trka?

Da li će se nova ulična staza u Bakuu pokazati brzom koliko se čini?

baku

Kada je arhitekta Hermann Tilke predstavio kako će izgledati nova ulična staza u Bakuu, neke stvari bile su očigledne – biće uska, krivudava i brza. Sada se postavlja pitanje – koliko brza? Tilke predpostavlja da će najveća brzina na 6 kilometara dugoj stazi iznositi 340 kilometara na čas. Ipak, uslovi na stazi nisu uvek idealni, tu je uticaj vremena i podloge. Kada bi upoređivali, na ostalim uličnim stazama, najveće brzine su 294 km/h (Monaco) i 310 km/h (Singapur).

Da li će Haas biti tim koji će već u prvoj sezoni u Formuli 1 pokazati da su tim sa kojim nema šale?

Nije lako doći na grid Formule 1. Od 2010. godine, do danas priključila su se samo 3 tima, a od njih opstala je samo Marussia, koja je svoje prve i jedine poene zabeležila nedavno preminulom Julesu Bianchiju. Ipak, vlasnik Haas Racing tima, Gene Haas smatra da će njegov tim srušiti sve predrasude. Da li će prvi američki tim koji se pridružio Formuli 1 posle 30 godina zaista uspeti da zabeleži značajnije rezultate?

 Kako će se pokazati još jedan novajlija, druge generacije?

Prošle godine, bio je to Max, Josov sin. Tokom svoje prve sezone, sakupio je 17 poena, koliko je njegov otac osvojio tokom 106 trka u karijeri. Ove godine, to je Jolyon Palmer, sin Jonathana. Njegov cilj je da tokom 2016. godine osvoji 14 poena, koliko je njegov otac sakupio tokom 82 trke.

Palmer-lotus-553129

Milica Cvetić

Milica se odnedavno priključila sajtu, ide u srednju školu i pored brojnih obaveza ima vremena da isprati domaći šampionat, Formulu 1 i Moto GP.

Video